PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Siz hangi gözLe bakıyorsunuz ?




denizchi
15-03-2008, 13:49
Ezel Akay, "Recep İvedik"i eleştirdi
'Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü' ve 'Neredesin Firuze' gibi filmlerin yönetmeni Ezel Akay ise filmi sert bir dille eleştirerek, "Recep İvedik karakteri bize müstehak bir karakter. Yaptığı her şeyle bizim adab- ı muaşeret diye bildiğimiz her şeyi o büyük ideolojiyi sarsıcı bir etki yapıyor" dedi.

Recep İvedik'i iyi çekilmemiş bir film olarak da nitelendiren Akay, şöyle devam etti:

"Bugün Borat, böyle nasıl rahatsız edici, üstüne düşülmesi gereken bir etki yarattıysa, Recep İvedik de bir başka açıdan bakılmayı hak ediyor.

Türk insanı nefret ettiği her şeyi orada gördü. 'Allah'a şükür ben böyle değilim' diyenler sevdiler veya gıcık oldukları bütün elit ve sosyetik şeylerle dalga geçtiği için sevdiler, bunu unutmamak lazım.

Herhangi bir karakter değil o, saldırgan bir karakter. Bizim iyi, güzel, hoş bulduğumuz her şeye saldırıyor bu karakter."
(Alıntıdır)...

Bir yönetmenin Recep İvedik hakkındaki eleştirisi.Buna karşıLık haLkın bu eLeştiriye yaptığı yorum

Halkın yorumLarı :
Karagöz ve hacivat
bugüne kadar gördügüm en igrenc filmdi. bu filmi yapan kişi önce kendi filmine bir baksın. sanat filmi diye bu kadar sacmalık olmaz. recep ivedik biraz abartı da olsa bu toplumun aynası. gidenlerin cogu kendinden birseyler buluyor. ben gülmek icin gittim güldüm. sanat icn degil. verdigim parada helal olsun. . .
Aradaki fark
Eminim eleştirenler, Sanat adamı Aydınlar'dır. Filmi beğenenlerde (aydın'ın karşıtı ne oluyodu) bilmediğim bir küçük guruptur. Zaten filmin gişe başarısı da yok. Eleştirenlerin yaptıkları filmlerin tamamı bu filmden kat be kat fazla gişe yaptılar. Nede olsa sanat bambaşka bişey canım. sadece aydın kişilere ait. Sıradan vatandaş ne anlar
Neredesin firuze
gibi saçma sapan bir film yapmış burda çıkmış birde konuşuyor. .
Yapmayın
evet sizin filmlerinizide izledim güzeldi ama şahanınkicok başka. sinama salomunda herkes gülmekten krılıyordu. N e güzel biraz gülmeye ihtiyacımız vardı ve eglendik yine olsa yine giderim
Sayın ezel akay sözüm size; işte anlamadığınız şey şu *değerli sinema yönetmeni!..
"Herhangi bir karakter değil o, saldırgan bir karakter. Bizim iyi, güzel, hoş bulduğumuz her şeye saldırıyor bu karakter" sözünüzle zaten durumu kavradığınız görülüyor:)Türk insanı ve Türk Sineması için "iyi, güzel, hoş bulduğunuz her şey"i tekrar sorgulamanız gerektiğinin farkına varmanız da uzun sürmez umarım. . İvedik, yıllarca çeşitli kültürlere özenip toplumumuza benimsetilen muadil medeniyet ölçütlerine açtığı savaşı kazanmış görünüyor
Komedi gülmek içindir
Eğer ben bir komedi filmine gidiyorsam gülmek için gidiyorumdur. Gülerken aynı zamanda bağzı şeyleri düşünmem gerekmez. Şahan da bu işi çok iyi yapmış. hacivat ve karagöz neden öldürüldü ye de gittim firuze yede hemşo yada ama hiç birinde bu kadar çok gülüp stres atmadım. Teşekkürler Şahan.
Çekememezlik
kendileri gişe rekorları kıramayan filmler yapamadıkları için böyle bir eleştiriye giriyorlar bunun adı çekememezlik kıskançlık


...
daha bir sürü yorum var bu eLeştiri üzerine fakat ben bu kadarını yeterLi gördüm. Şimdi sizce yorum yapmayı mı bilmiyoruz eLeştirmeyi mi ?
yorumLAr içinde REcep ivedik toplumun aynası diyen var ? düşündürücü değil mi ? ben aynaya baktığımda kendimi recep ivedik gibi görmüyorum (!) :confused:
bir başka yorumda ise bizim medeniyetimizi yansıtıyor diyor!!! şaşırdım.. :neydi:

bu yorumLar içinde en dişe dokunuru :
Komedi gülmek içindir
Eğer ben bir komedi filmine gidiyorsam gülmek için gidiyorumdur. Gülerken aynı zamanda bağzı şeyleri düşünmem gerekmez. Şahan da bu işi çok iyi yapmış. hacivat ve karagöz neden öldürüldü ye de gittim firuze yede hemşo yada ama hiç birinde bu kadar çok gülüp stres atmadım. Teşekkürler Şahan. bu
bu yorumdur...

Evet size göre Recep ivedik nedir nasıLdır ? film gözüyLe bakaLım, değer yargıLArıyLa bakaLım,içimizden biri mi değiL mi? uçLarda mı geziyor yoksa bizLerde birer Recep ivedik miyiz ?düşünceLerimizi payLaşaLım ve ne durumda oLduğumuzu bir film üzerinden değerLendireLim ;)




Alacakaranlık
16-03-2008, 15:47
film argo ve küfürlerle dolu oldugu halde güldürüryor demek ki toplumda argo ve küfüre karşı bi sempati olmasada,bi karşı çıkmada yok.kabul etmek istesek de istemesekte bu film sokaktan alınma bir film ve gülüp gelen insanlar var ondan örnek alıp taklitlerini yapan çocuklar var.körelen degerlerin daha da köreldigi dogru eglendirdigi de dogru.ama böyle eglenmek ne kadar dogru yada o an için toplumu eglendirsede toplumda bıraktıgı izler ne düşünmek gerek. son olarak flimi destekleyen desteklemeyen insanlarda haklılar kimisi bugünü kimisi yarını düşünüyor.

Kiy[m]etlim
16-03-2008, 16:01
henüz fiLmi izLemedim sadece fragmanını gördüm ve gercektende güLdüm fragmanını izLerken.Bence sahan gökbakar bu fiLmi insanLarı güLdürmek için yaptı kaLdı ki sanat adına yapıLan ve insanLarın beyinLerini yıkayan bir cok yayında var suan gösterimde insanLarın artık ne izLeyip ne izLemeyecekLerinide karısmaya basLadıLar...

küfür ve argo keLime vardır beLki ama insanLar bunu duymaktan rahatsız oLmadıkLarına göre cok izLenen bir sinema suan Recep İvedik...

kaLdı ki zaten hosLanmayan istemeyen sen git desende gitmez gitme desende gitmez kimse kimsenin sözLeriyLe hareket etmiyor ve etmemeLide...

giden arkadasLarımdan duydugum tek sey kesinLikLe izLenmesi gerek bir fiLm oLdugu...en azından adam emeğini vererek aLnının akıyLa bu fiLmi cekti...

basarıLı buLdum fragmanından ve kendimden emin oLarakta söyLüyorum gidip izLeyeceğim...

DehSeT94
16-03-2008, 16:12
Her ne kadar güzel olmasada Toplumun benimsediği bişey var
Espri dendimi akla küfür ve argo gelior :confused:
Cem yılmaz bence ondan daha çok beğeniliyor ve dikkat edilirse tüm esprilerinde vardır argo bi taraf..
Recep İvedikte bunun farkında ve ona göre iş yapıyor..Akıllı adam ve daha çok ekmek yicek bu kapıdan :)

yusuf
16-03-2008, 17:48
filmi bi kaç kez izledim... anlamadığım şu filimde küfür olarak adlandırdığın8ız şeyler nelerdir... bunu hala çözmüş değilim..
şu varki o karekter sözde kaba saba bir karaekter ama şunuda unutmamak gerekir ki kaba saba ama dogrularını yaşıyo o filimde... güzel anlatım olmuş güzel bi güldürü olmuş.. ve genel bi çogunluk da filmi begenmiş...

şu küfür olayına baya takıldım... siz barda filmini izlemediniz o zaman.. yada size göre küfür ne...

benim anladığım.. Şahan'ın böyle bişey yapacağına kimse inanmıyodu.. adam yaptı filim çok güzel tuttu.. ee onları filimleri bu kadar tutmayınca çamur ad izi kalsın olayına döndü... sözde aydınlarımız ,işte.. her şeyi çok bilirler ya bunuda çok bilmişler işte..

YakupCemil
16-03-2008, 19:31
Recep İvedik hakkında yorumlarımımı kendi topicinde yapmıştım... Öyle ahım şahım bir film değil ama sonuçta güldürüyor film.. Ee zaten filmin amacı güldürmek olduğuna göre Şahan'ın sıfır maliyetli filmini alkışlamak gerek... Yapımcılar da kafasını duvarlara vuruyordur şimdi...

Karate
16-03-2008, 19:59
montajı çok kötü :byby:

Santolovich
16-03-2008, 23:50
Halkımızın yüzü gülmeye hasret olduğu için bu film halka ilaç gibi geldi bu bir gerçek..

SayGoodbye
17-03-2008, 17:34
şahan tv8 de çoook daha komik şeyler yapıyordu , gittikçe klişeleşiyor , komiklikten çıkıp sıkıcı hale dönüşüyor. recep ivedik kailteli bir organizasyonda harbi hanzo şeklinde daha komik olurdu diye düşünüyorum. bayağı bir amatörce geldi bana, youtube da bile daha komikleri var :p :D

KãRdé£éN
19-03-2008, 19:03
insanlar neden argo ya da küfür duyduklarında gülüyorlar bunu cidden anlamıyorum. ne var yani bi olay oluyor, biri yapıştırıyor küfrü haydi hohoho herkes gülüyor..? bi ben miyim küfrün komediyle şakayla karıştırılmaması gerektiğini düşünen? bi tek ben miyim bu bel altı sözleri duyduğu zaman midesi bulanan?

Recep İvedik... o filmi asla seyretmeyeceğime karar vermem için inanın fragmanı bile yetti!!

toplumumuzun espri anlayışı çok değişmiş ve kalitesizleşmiş..






sözlerimi kimse üzerine alınmasın lütfen..

Angelina@
19-03-2008, 20:41
ben coK begendim sinemadaki herkez yariLdi güLmekten :cigaro:
yusuf arkadasimizinda dedigi gibi küfür diye adlandirabilecegim bi sey yoktu
daha siddet icerikLi, insanLara kötü örneK olan fiLmLer varken bunu eLestirmek
herzamanki gibi sacmaLikLarLa uurasma hobiLerimizden biri :bilgin:

BiRiDeDuT
20-03-2008, 01:23
insanlar neden argo ya da küfür duyduklarında gülüyorlar bunu cidden anlamıyorum. ne var yani bi olay oluyor, biri yapıştırıyor küfrü haydi hohoho herkes gülüyor..? bi ben miyim küfrün komediyle şakayla karıştırılmaması gerektiğini düşünen? bi tek ben miyim bu bel altı sözleri duyduğu zaman midesi bulanan?

Recep İvedik... o filmi asla seyretmeyeceğime karar vermem için inanın fragmanı bile yetti!!

toplumumuzun espri anlayışı çok değişmiş ve kalitesizleşmiş..






sözlerimi kimse üzerine alınmasın lütfen..





Bende izlemedim filmi açıkçası ama izlemeyide düşünmüyorum açıkçası.Bu ülke de neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlamak zor gerçekten aynen katılıyorum görüşlerine espri ve komedi anlamını kaybetmiş bence.

Junier_61
20-03-2008, 19:51
Komedi komediydiiii o kadar

Bu bir komedi filmi gittim güldüm hatta gülmekten öldüm öldüm dirildim.:tehteh:

Zevkler ve renkler tartışılmaz asla bu kesin, herkes kendine göre bir sonuç çıkarır.

ozum_nur
22-03-2008, 13:46
filme gitmedim çünkü şahanı tv8 de bir kaç kez izlemem ne yapacagına kanaat getirmeme yetti. tabi herkesin espri anlayışı farklıdır. ben bel altı esprileri espri niteliginde görmüyorum espri zeka gerektiren bir olaydır ve düşündürürken güldürmelidir göremedigimiz taraflarını görmemizi saglamalıdır.

_aLmİrA_
23-03-2008, 18:36
Evet güLünen yerLer var. ama espri demek argo demek deildir.
Bence asıl marifet argo konuşmadan güLdürmekte ;)
Küfürle argoyla herkes güldürebilir.
Ayrıca ŞAHSİ KANAATİM şahan güldürmek için kendini ve insanları kasıyor.
Komedyen dediğin duruşuyla güldürmeli.
Beyaz gibi,Cem yılmaz gibi..
Bekir develi gibi :D

zuzu
23-03-2008, 20:48
Fİlmi izlemedim fragmanını izledim izlemeyi düşünmüyorum yorum yapmicam :D

gamshe
23-03-2008, 23:28
AsLında güzeL di çok ustaca bir film degildi beLki ama eger bu insanları güldürüyorsa gişe rekorLarı kırıyorsa demekki bu haLka hitap eden $eyLer vardır. oLmasa zaten bu kadar tutulmazdı haLk bunu istioki adam bu tarz fiLm yapıyor. doğal oLarakta sonuna kadar hakLı dünyanın en geli$mi$ ülkelerinde gi$e rekorLArı kıran fiLmi türkiyeye getirsen kaç ki$i izleyecek ne gerek varki türk insanı bunu istioki bu tarz şeyler tutuluyor. tamam sanatsaL oLarak öğretci bir$eyLer yoktu örnek olucak davranı$LArda yoktu ama sonuçta bu fiLmi bu kadar eLe$tirmek gerekmiyor he bu fiLm kötü örnek oluyor diyenLerede hayır kötü örnek olmuyor eğer sen şahanı sevmiyorsan b... atmış oluosun neyin ne oldugunun farkındasın zaten orda gördüklerini sokakta orda burda uygulayacak halin yok o sebeble bence tartı$ılacak bir konu biLe değiL yapan memnun izLeyen memnun :D

niL_eda
31-03-2008, 23:24
filme gitmedim çünkü şahanı tv8 de bir kaç kez izlemem ne yapacagına kanaat getirmeme yetti. tabi herkesin espri anlayışı farklıdır. ben bel altı esprileri espri filme gitmedim çünkü şahanı tv8 de bir kaç kez izlemem ne yapacagına kanaat getirmeme yetti. tabi herkesin espri anlayışı farklıdır. ben bel altı esprileri espri niteliginde görmüyorum espri zeka gerektiren bir olaydır ve düşündürürken güldürmelidir göremedigimiz taraflarını görmemizi saglamalıdırniteliginde görmüyorum espri zeka gerektiren bir olaydır ve düşündürürken güldürmelidir göremedigimiz taraflarını görmemizi saglamalıdır

denizchi
31-03-2008, 23:33
şu küfür olayına baya takıldım... siz barda filmini izlemediniz o zaman

yusuf arkadaşım BARDA filmi iLe Recep ivedik i karşıLaştırmak bence pek doğru değil.birisinde sınıf çatışmaLarının anLatıldığı oLay geçiyor. diğeri ise tamamen gülmeye odakLı yapıLmış bir film.

Safak
31-03-2008, 23:38
Bazen Küfür Ve Bel Altı Sözler Olmasa Ben onun Daha Neyine Gülümki :p