PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 3 fincana kadar kahve kalbe iyi geliyor..




SUNRISE
18-05-2006, 11:18
Son yapılan araştırmalara göre, günde üç fincana kadar kahve içmek kalp
kastalıklarından ve felçten koruyor.

'American Journal of Clinical Nutrition'da yayımlanan rapor, şimdiye kadar
kahve hakkında yapılan ve kahvenin sağlığa zararlı olduğunu belirten
araştırmaların aksini söylüyor.
27 bin yaşlı kadın üzerinde yapılan çalışmada deneklerin sağlıkları 15 yıl
boyunca takip edildi ve düzenli olarak sağlık taramasından geçirildi.

Antioksidan deposu kahve
Her gün normal ölçüde kahve içen gönüllü kadınların yaklaşık yüzde 30'unda,
kalp ve damar hastalıkları (kardiyovasküler) riskinde azalma görüldü.
Iowa'daki Kadın Sağlığı Merkezi'yle beraber gerçekleştirilen araştırmanın
sonuçları, diyetteki antioksidanların yüzde 60'a kadar olan kısmının
kahveden gelebileceğini gösterdi.

Kırmızı şarap etkisi
Antioksidanlar, vücuttaki tüm hücreleri hasardan koruyor ve damarların
daralmasına neden olan iltihaplanma riskini düşürüyor.
Kahve ise kafein ve polifenol içeriyor. Kırmızı şarapta da bol miktarda
bulunan polifenoller, karyovasküler hastalık riskini azaltan etkenlerden
biri olarak değerlendiriliyor.

Ilımlılık çağrısı

Royal College of General Practitioners'dan Dr. Sarah Jarvis, "bu bir
ılımlılık çağrısı" diyor: "Çok fazla egzersiz, çok fazla kahve ve çok fazla
kahve zararlıdır. Normal miktarda tükettiğinizde ise yararlı oldukları
kesin."

Kaynak: CNN Turk